Shimano zaoferuje zestaw kół na szytki. Z niskimi, karbonowymi obręczami docelowa waga ma nie przekroczyć 1100 g.

Koła szosowe

Spośród niedrogich komponentów szosowych nowością będą koła WH-RS31 i WH-RS11 z aluminiowymi obręczami, piastami o szeroko rozstawionych kołnierzach, spłaszczanymi szprychami i aluminiowymi nyplami. W przystępnej cenie, a są to komplety zaplatane ręcznie, żeby zapewnić odpowiednią jakość i wytrzymałość. Dla producentów rowerów będą dostępne w szerokiej gamie kombinacji kolorów i akcentów graficznych.

W porównaniu z kołami przeznaczonymi dla początkujących trochę większe sumy trzeba będzie wyasygnować na komplet WH-RS81 w jednej z trzech wysokości obręczy. Model RS-81-C50 będzie oparty na aluminiowo-karbonowej obręczy o wysokości 50 mm, z szerokim profilem aerodynamicznym D2. RS81-C35 to jak nazwa wskazuje bardziej uniwersalny profil o wysokości 35 mm, też karbonowo-aluminiowy, a RS81-C24 to aluminiowa obręcz o wysokości 24 mm. Wszystkie z tyłu zaplecione w układzie szprych 2:1 i z asymetryczną obręczą poprawiającą sztywność i rozkład naprężeń, w czym pomaga też szerszy rozstaw kołnierzy piast.

Najbardziej zaawansowaną nowość wśród kół szosowych stanowią WH-9000-C24-TU, których komplet ma ważyć poniżej 1100 g. Koła z obręczą na szytkę, w pełni karbonową, o wysokości 24 mm. Aluminiowe korpusy piast będą mieściły bieżnie łożysk kulkowych ze stali, zaplot tylny będzie w proporcji szprych 2:1, przedni radialny.

Pedał PD-R550 to oferta dla początkujących. Korpus z tworzywa ma powiększoną przestrzeń przedniego uchwytu żeby łatwiej trafić podczas zatrzaskiwania buta..

Pedały szosowe na diecie kompozytowej

Amatorskich szosowców mogą ucieszyć nowe, lżejsze pedały Shimano 105 (PD-5700-C) z korpusem z kompozytu karbonowego, ważące 285 g. A kto będzie potrzebował czegoś jeszcze tańszego, będzie mógł sięgnąć po model PD-R550, którego korpus wykonano z tworzywa sztucznego. Płaszczyzny kontaktu z blokiem w obu przypadkach wzmocniono stalową płytką. A w R550 zastosowano szeroką regulację siły napięcia mechanizmu zatrzaskowego i powiększono obszar, w którym odbywa się zapięcie bloku, by ułatwić początkującym trafienie w pedał i skuteczne zapięcie.

Wszystkie te, i kilka innych, drobnych zmian w kolekcji, których tu nie wymieniliśmy, będzie można już w połowie sezonu znaleźć w sklepach. Rowery z tym sprzętem trafią natomiast do sprzedaży wraz z kolekcjami 2014, które poznamy zapewne na przestrzeni dni i tygodni poprzedzających targi Eurobike we Friedrichshafen na przełomie sierpnia i września. To nie koniec nowości, jakie Shimano chowa w zanadrzu. Na pewno czekają nas kolejne odcinki, kto wie, czy nie bardziej ekscytujące.

Spis